Fundació Josep Sans

Fundacio Josep Sans

Col·lecció Drecera

Aquesta col·lecció d’àmbit pedagògic vol donar eines als educadors/es de la nostra associació i mostra com l’experiència de l’escoltisme i el guiatge és aplicable a diferents entorns educatius.

La col·lecció “Drecera” està formada pels següents llibres:

Mètode de Truc

Descarrega (pdf, 2,5 MB)

Jordi Feu i Gelis escriu aquest llibre, editat l’any 2012, com a  proposta de full de ruta perquè els i les joves animadors/es  de la branca de Truc puguin fer una feina òptima i rellevant, plena de sentit i reeixida. En aquest mètode la branca de Truc es defineix com el punt culminant del procés educatiu a l’escoltisme i el guiatge.

Per a una pedagogia del servei

Descarrega (pdf, 2,9 MB)

Aquest llibre, coordinat per Xus Martín Garcia i editat l’any 2012, fusiona dues metodologies educatives potents com són el treball per projectes i l’Aprenentatge Servei. Pretén motivar la realització de projectes de servei a la comunitat amb grups d’infants i joves. Hi trobareu un emmarcament pedagògic, una guia pràctica i  tres experiències realitzades en agrupaments de la nostra associació.

Espais d’aprenentatge

Descarrega (pdf, 3,3 MB)

Pau López i Vicente ens proposa en aquest llibre, editat l’any 2008,  un seguit d’eines bàsiques per educar, partint de la premissa que “viure és aprendre”: alguna pinzellada teòrica sobre l’aprenentatge, pistes per crear situacions que l’afavoreixin, elements de motivació, de lideratge, d’avaluació. Es tracta d’elements fonamentals de “pedagogia pràctica”.

Codi Obert

Descarrega (pdf, 3,3 MB)

Aquest llibre, escrit per Miquel Àngel Essomba i Gelabert  i editat l’any 2008, està dirigit als caps, joves que prenen la responsabilitat d’educar nois i noies a través de l’escoltisme i el guiatge. Recull la proposta ideològica i educativa de la nostra associació, adaptada per a cada grup d’edat (branques) i l’emmarca en el si dels agrupaments.