Ja està disponible l’’Anem preparats 2018′

Un any mes, la Direcció General de Joventut actualitza i presenta aquesta guia amb informacions per prevenir els possibles riscos i millorar la realització de les activitats d’educació en el lleure.

L’ʿAnem preparats 2018ʾ, que des del 2016 només es presenta només en versió digital, conté informacions i consells per mantenir la qualitat de les activitats d’educació en lleure i per preservar la seguretat i la integritat física de les persones participants, així com el respecte al medi ambient.

La guia presenta els continguts estructurats en les següents seccions: Activitats en el medi naturalSalutPrevenció i seguretatPrevenció del maltractament infantil,  Normativa i Telèfons i adreces d’interès. I d’entre els continguts podem trobar temes com la planificació d’excursions i sortides a la muntanya, les normes per caminar per carretera, consells per practicar primers auxilis o manipular aliments, mesures preventives i accions davant de situacions d’emergència, propostes i recursos per prevenir situacions de maltractament infantil a les activitats de lleure o la normativa de l’ús d’imatges, per exemple.

Impulsada per  la Direcció General de Joventut, és una publicació de referència per a entitats i persones implicades en l’àmbit de l’educació en el lleure. Tot i així, l’organisme recorda que“el seu contingut no pot substituir les orientacions en qüestions de salut i de seguretat que facin directament les persones degudament acreditades ni es pot considerar, en cap cas, un text normatiu”.

Notícia publicada originalment al web de Xarxanet.