Una Demarcació i dos agrupaments de MEG guanyen premis Jaume Ciurana a l'actuació cívica juvenil

La Demarcació de Vic, l'AEiG Antoni Gaudí de Manresa (Manresa) i l'AEiG Mare de Déu de Núria de Barcelona (Barcelona Sots IV) han obtingut premis en la categoria "En favor de les persones" dels "Premis Jaume Ciurana 2009", que s'han lliurat el 18 de maig al Palau de la Generalitat.

Aquests premis els va instituir l'Associació Mossèn Batlle, en record i homenatge a Jaume Ciurana i Galceran, antic escolta i soci de l'entitat, i els convoca la Secretaria d'Acció Ciutadana. La intenció dels Premis Jaume Ciurana és fomentar entre els joves el gust per les responsabilitats, la capacitat associativa, l'esperit de servei i el compromís envers la societat, i l'amor i el respecte per la natura.

Aquests són tots els guanyadors dels premis:

En la millora de l'entorn natural

• Tercer Premi Jaume Ciurana 2009: grup de voluntaris de l'associació "La Canonja 3. Poble, paisatge i sostenibilitat", per la tasca de neteja, senyalització i de sensibilització prop de la gent del territori.
  • Segon Premi Jaume Ciurana 2009:Demarcació de Vic de MEG i el Grup de defensa del Ter (Osona), participants al Camp de Treball "La Ruta dels Sorreigs" (a la conca dreta del riu Ter), per la tasca d'arranjament i marcatge del sender PR-C46, del camí de Sant Bartomeu i de la Font del Gorg Negre.
  • Primer Premi Jaume Ciurana 2009: nois i noies de l'AEiG Antoni Gaudí de Manresa per les tasques de condicionament, neteja i senyalització del tram baix de la Riera de Rajadell, dutes a terme durant l'any 2009.

En favor de les persones

• Tercer Premi Jaume Ciurana 2009: Colla Keitetsi, de l'AEiG Mare de Déu de Núria de Barcelona, per haver esmerçat uns dies de les vacances de Nadal per conviure amb avis i infants acollits a les residències de l'entitat AMPANS, de Sant Joan de Vilatorrada.
  • Segon Premi Jaume Ciurana 2009: nois i noies del grup Ròvers de l'AE Garbí de Lleida (Centre Marista d'Escoltes) per les activitats dutes a terme amb els infants del barri de la Mariola de través de l'esplai Kacau.
  • Primer Premi Jaume Ciurana 2009: voluntaris del Centre d'Esplai Lluís Maria Chanut de Barcelona per les activitats setmanals i de vacances, dutes a terme amb els infants més desafavorits del barri de Sant Roc de Badalona.

Podeu veure el lliurament de premis al web de la Generalitat. Més informació.

L'any passat tres projectes de MEG també van guanyar els Premis Jaume Ciurana. Més informació.