MEG i la FJS al 2n Congrés del Tercer Sector Social de Catalunya

El 26 i 27 de març va tenir lloc a la Farga de l’Hospitalet el 2n Congrés del Tercer Sector Social, de la Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, sota el lema Un sector al servei de les persones.

MEG i la FJS, juntament amb Campaments i més, va participar del Congrés i de les Taules temàtiques, com a membre de la Taula del Tercer Sector. Divendres al matí, es va presentar l’experiència de Campaments i més, vinculada a MEG, les claus d’èxit de la iniciativa i els resultats obtinguts fins ara. A més, MEG i la FJS han estat presents amb un dels 37 estands de la Mostra d’entitats. També va participar de les Taules temàtiques amb la moderació d’en Marc Geronès, de MEG, de la Taula temàtica "Les TIC al servei de l’atenció a les persones".

Èxit de participació

Més de 1.300 persones van assistir a la conferència inaugural "El tercer sector, agent de transformació social en temps de crisi", amb el discurs inaugural a càrrec del president de la Generalitat José Montilla, l’alcaldessa de L’Hospitalet Núria Marín i el President de laTaula d’entitats del Tercer Sector Carles Barba, que s’han citat en l’únic congrés d’aquestes característiques que es realitza a tota Catalunya i Espanya.

En el seu discurs Montilla va afirmar que "malgrat les dificultats, la inclusió i la cohesió social continuarà sent una de les nostres prioritats. I que, malgrat la profunditat de la crisi, malgrat les dificultats econòmiques i pressupostàries, malgrat els problemes de finançament, el nostre compromís, el compromís d’aquest Govern, segueix ferm. I que treballarem incansablement perquè ningú no deixi de tenir cobertes les seves necessitats essencials i bàsiques".

Per la seva banda, el President de la Taula, Carles Barba va destacar que " avui la lluita contra la pobresa i l’exclusió social ha d’esdevenir una nova prioritat per a les polítiques públiques i també pera nosaltres coma sector. Primer perquè és d’estricte justícia i segon perquè és necessari en termes de cohesió social i desenvolupament".

La Inauguració va comptar també amb la presència de tots el partits amb representació parlamentària, els Secretaris Generals de CCOO i UGT i el president d'EAPN a Espanya Carlos Susías.

Taules temàtiques i presentació d’experiències

Paral·lelament a la inauguració van començar les taules temàtiques i l’àgora d’experiències amb la participació de dues-centes entitats. En aquesta segona edició del congrés, la participació s’ha articulat a través de dos formats: un de ponències i un altre de presentació d’experiències. Les ponències formen part de les Taules Temàtiques del 2n Congrés, i tenen relació o bé amb l’eix temàtic central del Congrés, o bé amb l’eix generalista. El Comitè Científic ha definit, per una banda, un eix central "L’atenció a les persones i el Tercer Sector Social” i eix generalista on es vol donar espai al debat i a la discussió entorn altres temes d’interès transversal per al sector.

Per a més informació visiteu el web del 2n Congrés del Tercer Sector Social de Catalunya.