Unes 200 persones participen a la inauguració del nou Centre Escolta Can Palós

Aquest dissabte 1 de juny va tenir lloc la inauguració de Can Palós, una masia situada en un espai natural privilegiat a Sant Boi de Llobregat. Aquest nou Centre Escolta és una Aula Natura que ja està a disposició dels agrupaments escoltes i altres entitats educatives que en vulguin fer ús.

Un sol radiant va acompanyar, dissabte 1 de juny, la inauguració del nou Centre Escolta Can Palós, a Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat). Les activitats van començar a dos quarts de deu del matí, amb una caminada des de l’estacionament del Llor fins a la masia, en què hi van participar representants de l’agrupament escolta i guia del poble, l’AEiG Sant Ramon Nonat; de l’Ajuntament de Sant Boi i d’altres entitats locals.

Un cop a Can Palós es va fer l’acte d’inauguració, en què hi van participar unes 200 persones. Després dels parlaments de l’alcalde de Sant Boi, Jaume Bosch; el regidor de Medi Ambient, Josep Puigdengolas; i la comissària general de MEG, Trini Molist, es va fer un esmorzar popular i una jornada de portes obertes. A la una l’acte es va donar per tancat i va començar a Can Palós una sessió del Consell Executiu (COEX) de MEG.

El nou Centre Escolta Can Palós és una masia situada en un espai natural privilegiat dins l’Àrea Metropolitana de Barcelona, envoltada de boscos i amb una plantació recuperada de vinyes. Ben a prop hi passa l’Anell Verd, un itinerari per a vianants i ciclistes que recorre espais d’interès paisatgístic i cultural de la zona.

Els Centres Escoltes són una nova xarxa d’equipaments feta a mida pels escoltes i les guies: cases que funcionen d’acord amb els valors de l’escoltisme i el guiatge, autogestionades pel grup que s’hi allotja i amb unes instal·lacions respectuoses amb el medi ambient. Minyons Escoltes i Guies i la Fundació Josep Sans els posen a disposició dels agrupaments i d’altres entitats educatives per fer-hi sortides, formacions o altres tipus d’activitats.

Actualment la xarxa consta de dos centres: d’una banda, l’Aula Natura Can Palós; i de l’altra, el Refugi Mas Olivet, a Maçanet de Cabrenys (Alt Empordà), que s’inaugurarà el proper 8 de juny. Des d’aquesta antiga casa recuperada, en ple Pirineu gironès, podem gaudir de paisatges exuberants i d’una vegetació rica i variada. L’entorn ofereix moltes possibilitats per a fer-hi travesses, com el GR-11, o descobertes diferents, com el Pantà de Boadella.

Coneix millor els Centres Escoltes i fes la teva reserva fent clic aquí!

Més fotos de la inauguració de Can Palós en aquest àlbum de Facebook: