Jordi Porta, excomissari general de MEG, serà investit doctor “honoris causa” per la UAB

El qui va ser comissari general (president) de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya durant l’època franquista, primer president de la Federació Catalana d’Escoltisme i patró de la Fundació Josep Sans, Jordi Porta, serà investit doctor “honoris causa” per la Universitat Autònoma de Barcelona el proper 20 de febrer.

El Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona ha decidit, a proposta de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia, investir Jordi Porta i Ribalta doctor “honoris causa”. Amb una llarga trajectòria dins de l’escoltisme i el guiatge, Porta és president d'Unescocat, expresident d'Òmnium Cultural i exdirector de la Fundació Jaume Bofill, va ser guardonat el 2010 amb la Creu Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya.

La seva aportació ha estat especialment destacada en el camp de les ciències socials, sobretot a les ciències polítiques i la sociologia. Porta ha presidit altres entitats, com ara la Fundació Enciclopèdia Catalana, la Coordinadora Catalana de Fundacions o la Plataforma Cristianisme Segle XXI, i ha estat membre dels consells editorials del diari Avui i d'Edicions 62. Entre les seves obres publicades, destaquen Anys de referència (1997) i El català, ara o mai (2005).

Feu clic aquí per llegir l’entrevista publicada la tardor del 2011 a la revista El Correu, on podreu conèixer millor Jordi Porta i la seva trajectòria dins de l’escoltisme i el guiatge.