L’escoltisme i el guiatge, amb el Gran Recapte d’Aliments!

Aquest divendres i dissabte es farà una nova edició del Gran Recapte d’Aliments, una campanya de recollida de queviures per ajudar les persones que pateixen mancances alimentàries a Catalunya. Un cop més, des de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya donem suport a aquesta iniciativa. T’animes a col·laborar-hi?

Del 30 de novembre a l’1 de desembre, el Banc dels Aliments organitza el Gran Recapte d’Aliments, una campanya de recollida de queviures amb l’objectiu de donar resposta a les urgències alimentàries de les persones més necessitades de casa nostra. Actualment es calcula que prop d’un milió i mig de persones viuen en situació de pobresa a Catalunya.

Aquest any, el projecte es proposa recollir 1.400.000 kg d’aliments nutritius de llarga durada, com ara llenties, conserves de peix, llaunes de tomàquet natural, llet i oli; així com sensibilitzar i mobilitzar la població de Catalunya sobre la realitat actual de pobresa al nostre país, i afavorir una col·laboració continuada amb els Bancs d'Aliments durant tot l’any.

L’escoltisme i el guiatge hi participa!

Col·laborar amb un recapte d’aliments és una bona oportunitat de fer servei, implicant-hi totes les unitats, caps i famílies de l’agrupament. Es pot convertir en una acció pedagògica d’Aprenentatge Servei, per treballar temes relacionats amb la situació de pobresa que pateix molta gent, fomentar la solidaritat i generar un impacte transformador en l’entorn.

Un agrupament que col·laborarà amb el Gran Recapte és l’AEiG Lo Manaix (Demarcació Nord-Occidental), que celebra el seu 10è aniversari d’una manera original i solidària. Dissabte 1 de desembre faran una sessió de cinema al Teatre Principal de Lleida, amb la pel·lícula catalana Herois, i han tingut la idea de fer pagar una entrada ben especial a tots els assistents: hauran de portar un producte alimentari de llarga conservació (llegums, oli, arròs, llaunes de conserva, llet, etc.). Després l’agrupament donarà els productes recollits al Banc d’Aliments de Lleida, entitat que organitza el Gran Recapte d’Aliments a la ciutat.

En aquest sentit, cal recordar que el passat mes de març, la Demarcació del Barcelonès de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya va organitzar el projecte “Desmarca’t: som servei, fem recapte”, una gran recollida d’aliments en què es van aconseguir més de 15.000 quilos de queviures. Si vols saber més coses d’aquest projecte, clica aquí.

Com col·laborar-hi?

Hi haurà 900 punts de recollida d’aliments en supermercats i mercats de més de 200 poblacions d’arreu del país. Pots consultar aquí quin punt de recollida queda més a prop de casa teva.

Si vols col·laborar-hi amb el Gran Recapte d’Aliments del proper 30 de novembre i 1 de desembre, explica’ns com ho faràs en aquest breu formulari i en farem difusió!

També es poden fer donacions on-line al web www.bancdelsaliments.org.