Condol per la pèrdua de la Sra. Maria Ferret i Espanyol

Des de la Fundació Josep Sans lamentem la pèrdua de la Sra. Maria Ferret i Espanyol, referent per a l'escoltisme i el guiatge de Mallorca. Volem transmetre el nostre sentit condol a la família i especialment al seu fill, Francesc Homs i Ferret, patró de la Fundació Josep Sans.

Ferret ha estat una de les persones referents per a l’escoltisme i el guiatge de Mallorca. Nascuda a Barcelona l’any 1924, s’instal·là a l’illa de Mallorca el 1954. A partir d’aquest moment es va involucrar intensament en l’extensió de la proposta educativa escolta i guia, tot començant per la creació de l’Agrupament Reina Constança i continuant per involucrar-se en l’associació Moviment Escolta i Guiatge de Mallorca (MEGM), de la qual fou elegida comissària a l’assemblea del 1966.

Fruït d’aquesta implicació, l’any 1986, juntament amb el seu marit, el Sr. Eladi Homs, van ser nomenats membres d’honor del Moviment Scout Catòlic (MSC). I 7 anys més tard, l’any 1993, es va materialitzar la creació de la Fundació Maria Ferret, la qual des de llavors dóna suport a la tasca educativa i cultural que emergeix des dels agrupaments.

Per tot això, volem reconèixer la figura de la Maria Ferret com a impulsora del guiatge, de l’associacionisme educatiu i de la cultura catalana. Però alhora, també volem reconèixer i mostrar el nostre condol per a la pèrdua d’una gran guia, i una gran persona.

Sempre a punt.