Creu de Sant Jordi per a Rosa Maria Carrasco, dirigent del guiatge català

El govern de la Generalitat ha acordat concedir la Creu de Sant Jordi a Rosa Maria Carrasco, referent de la història del guiatge a casa nostra, que va ser comissària internacional de la Germanor de Noies Guies i comissària fundadora de les Guies Sant Jordi, entre d’altres.

El reconeixement se li ha atorgat, segons el govern, “per haver contribuït destacadament a l’evolució i a la consolidació a Catalunya d’aquest moviment femení d’educació en el lleure, en el qual també ha tingut càrrecs a nivell internacional. Com a directora general de Joventut durant l’etapa de la Generalitat provisional, impulsà la creació del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya”.

Rosa Maria Carrasco, nascuda el 1936 i filla del polític català Manuel Carrasco i Formiguera, va començar la seva vinculació amb el guiatge com a cap d’unitat i d’agrupament a les Guides de France. Més tard va ser comissària internacional de la Germanor de Noies Guies i comissària fundadora de les Guies Sant Jordi, i va participar a la Conferència Internacional Catòlica del Guiatge (resum de la història de l'escoltisme i el guiatge).

Una altra de les contribucions de Rosa Maria Carrasco a l’escoltisme i el guiatge català va ser l’impuls de la doble figura de comissari i comissària, quan l’any 1977 es van fusionar els Minyons Escoltes i les Guies Sant Jordi per crear MEG. A més, va formar part del govern de Josep Tarradellas com a directora de Joventut, on va aconseguir crear el Consell Nacional de Joventut i va impulsar la figura dels regidors municipals de joventut (llegeix l'entrevista a Rosa Maria Carrasco que va aparèixer a El Correu núm. 77).

La Creu de Sant Jordi reconeix personalitats i entitats que han destacat pels seus serveis a Catalunya, en la defensa de la seva identitat o en el pla cívic i cultural. El govern l'ha atorgat aquest any a un total de 25 personalitats i 15 entitats, entre les quals hi ha la Fundació Banc dels Aliments, l'escultor i pintor Jaume Plensa, el publicista Lluís Bassat, el fotògraf Eugeni Forcano, la productora de cinema Isona Passola i la Fundació Festa Major de Gràcia (comunicat del govern català amb el llistat complet de premiats). L’acte de lliurament dels guardons tindrà lloc el proper 20 d’abril al Palau de la Generalitat.