La Pincat celebra que el Parlament hagi creat una comissió d’Infància

La Plataforma d’Infància de Catalunya (Pincat) considera una molt bona notícia la creació de la comissió d’Infància del Parlament de Catalunya, constituïda durant el ple de dijous passat per unanimitat de tots els grups de la cambra. Segons els responsables de l’entitat, aquesta comissió ajudarà a fer “un millor seguiment i control” de l’acció del govern en matèria d’infància. A més, també pot ajudar a vetllar pel desplegament de la Llei de Drets i Oportunitats de la Infància i l’Adolescència.

La creació d’una comissió d’Infància al Parlament era una reivindicació “històrica” del sector, que la Pincat ja va manifestar els darrers mesos en reunions amb la presidenta del Parlament, Núria de Gispert, i amb tots els grups parlamentaris. De fet, la Pincat ja va demanar la creació d’aquesta comissió parlamentària el mateix dia que es va presentar públicament, el passat 30 de novembre.

Aquesta plataforma està formada per 17 organitzacions que treballen en l’àmbit de la infància i l’adolescència, entre les quals hi ha Minyons Escoltes i Guies de Catalunya (MEG) i la Fundació Josep Sans. La PINCAT va néixer per ser una veu comuna i transversal de totes les entitats compromeses amb infants i adolescents del nostre país i pretén impulsar els drets de la infància a Catalunya.